((بزرگترین پزشک دنیا، خداست . بزرگترین روانشناس دنیا خداست . بزرگترین پزشک دنیا و بزرگترین روانشناس دنیا گفته خودیی نکن ))

استمنا» یا خودیی» یکی از راه های انحرافی در ی میل جنسی است که نسل جوان را در معرض آسیب های جدی قرار می‏دهد. از همین رو می‏توان آن را نوعی انحراف جنسی یا بیماری نامید که با جدیت باید در درمان آن کوشید. آسیب های ناشی از خودیی به گونه های مختلفی تقسیم ‏پذیر است که به اختصار به برخی از آنها اشاره می‏شود:

 

 

یک. آسیب های جسمانی‏ :

 

 

 

1. مرحله مشکل ساز (Problematic) 

 

در افرادی که مدتی است گرفتار خود یی شده اند، زودرس ترین عوارض ناشی ‏از خودیی عبارت است از:

الف. خستگی و کوفتگی (Fatigues/Tiredness)،

ب. عدم تمرکز حواس (Lack of concentration)،

ج. ضعف حافظه (Poor memory)،

د. استرس و اضطراب (Stress/Anxiety).

 

 

 

2. مرحله گرفتاری شدید (Severe)

 

بروز علایم زیر در فرد گرفتار، نشان دهنده آن است که شدت ابتلای وی یا مدت آن بیش از مرحله اول است و در نتیجه عوارض شدیدتری ظاهر شده است:

الف. خستگی و کوفتگی (Fatigues/Tiredness)،

ب. نوسان خلق یا تغییرات سریع خلقی (Mood swings)،

ج. حساسیت بیش از حد و زودرنجی ( Irritability)،

د. کمردرد (Lower back pain)،

ه. نازک شدن موها (Thinning hair)،

و. ناتوانی جنسی زودرس در جوانی (Youth impotence)،

ز. بی‏خوابی یا بدخوابی و مشکلات مشابه (Insomnia/Sleep problem).

 

 

 

3. مرحله گرفتاری بسیار شدید یا حالت اعتیاد (Addictive)

 

الف. خستگی و کوفتگی (Fatigues/Tiredness)،

 

ب. ریزش شدید موها (Severe hair loss)،

 

ج. تارشدن دید چشم ها (Blurred vision)،

 

د. وز وز گوش (Buzzing in the ears)،

 

ه. انزال زودرس و غیرارادی یا خروج منی به صورت قطره قطره ( prematurelyEjaculation)،

 

و. درد کشاله ران و ناحیه تناسلی (Groin/Testicular pain)،

 

ز. دردهای قولنجی در ناحیه لگن و استخوان دنبالچه ( the pelvic cavity or tail bonePain or cramps in).

 

 

 

نحوه پیدایش عوارض‏ :

 

1. خستگی و کوفتگی: انقباض شدید و یک مرتبه تمام عضلات بدن در جریان انزال (ارگاسم یا اوج لذت جنسی)، باعث مصرف سریع مواد غذایی ذخیره شده در عضلات و به طور عمده کاهش گلیکوژن (ماده اصلی لازم برای تولید انرژی عضلانی) می‏شود. خستگی عضلانی تقریبا با سرعت تهی شدن عضلات از گلیکوژن رابطه مستقیم دارد و هرچه این سرعت بیشتر باشد، خستگی بیشتر است . ‏فیزیولوژی گایتون، ترجمه دکتر فرخ شادان، تجدید نظر هفتم، 1986 (تهران: چهر، 1365)، ج 1، ص 313 در خودیی، به علت انقباض های مکرر عضلات بدن، ذخایر گلیکوژن عضلات به سرعت تمام می‏شود و خستگی و کوفتگی همیشه از عوارض بدیهی آن است.

2. ریزش مو: خودیی به تدریج با تغییرات هورمونی و شیمیایی که در بدن ایجاد می‏کند، باعث افزایش هورمون جنسی مردانه؛ یعنی، تستوسترون به دی هیدرو تستوسترون (DHT=Dihydrotestosterone) می‏شود که از عواقب بالا بودن ماده DHTدر خون، ریزش موها و تاسی و بزرگ شدن پروستات و عوارض ناشی از آن در پیری است. Herballove.com . 

3. خود یی مکرر باعث تحریک بیش از حد سیستم عصبی پاراسمپاتیک و افزایش تخلیه اَسِتیل کولین (Acetyle Choline) از انتهای این رشته ها در مغز می‏گردد که این خود باعث پاره ‏ای از عوارض جسمانی و روانی، چون حواس‏پرتی (Absentmilndedness)، کمی حافظه (Memory)، عدم تمرکز حواس، سیاهی رفتن چشم و در نهایت تاری دید می‏شود. تمام این علامت ها ناشی از تغییر تعادل میزان مواد شیمیایی موجود در مغز است که بین سلول های عصبی رد و بدل می‏شود و انتقال پیام های مختلف را بر عهده دارد. 4_men.org .

برخی نیز بر این عقیده‏ اند که علت بروز اختلالات مغزی (مانند حواس پرتی، عدم تمرکز حواس و کاهش حافظه) ناشی از ظرفیت عظیمی از انرژی بدن است که در هر بار انزال، تخلیه شده و هدر می‏رود؛ زیرا مایع منی حاوی مقدار بسیار زیادی DNA (هسته 400-300، اسپرمی که در هر انزال خارج می‏شود)، RNA آنزیم ها، پروتئین ها، مواد قندی، لسیتین (Lecithin)، کلسیم، فسفر، نمک های بیولوژیک، تستوسترون و. است. این ذخایر عظیم انرژی - که باید در بدن برای رشد و تقویت بخش های مختلف مورد استفاده قرار گیرد ، بیهوده و به طور مکرر از بدن خارج می‏شود و هر کدام عوارضی را به دنبال می‏ آورند.

برای مثال از آنجا که سلول های خونی و پلاکت ها در مغز استخوان ها تولید می‏شود و به تکامل نهایی می‏رسد و برای تولید آنها نیز انرژی بسیار زیادی مورد نیاز است؛ در افراد گرفتار خودیی، تکامل مغز استخوان و در نتیجه تولید سلول های خونی با مشکل مواجه شده و منشأ کم خونی، ضعف و خستگی در این افراد است. نیز دفع فسفر و لیستین بیش از حد از طریق انزال های مکرر، باعث کاهش ذخایر این مواد می‏شود که مواد حیاتی برای سلامتی سلول های عصبی هستند و در نتیجه اختلال عملکرد سیستم عصبی، مانند حواس پرتی، عدم تمرکز حواس و. بروز خواهد کرد.  

 

 

 

دو. آسیب های روحی و روانی‏ :

 

ضعف حافظه و حواس‏پرتی، اضطراب، منزوی شدن و گوشه‏ گیری، افسردگی، بی‏نشاطی و لذت نبردن از زندگی، پرخاشگری، بداخلاقی و تندخویی، کسالت دائمی و ضعف اراده، احساس حقارت، عدم اعتماد به نفس، احساس گناه و عذاب وجدان بروندادهای روانی و روحی خودیی است.

 

 

 

سه. آسیب های اجتماعی‏ :

 

ناسازگاری خانوادگی، بی‏میل شدن به همسر و ازدواج، ناتوانی در ارتباط با جنس مخالف و همسر، احساس طرد شدن، از بین رفتن عزّت، پاکی، شرافت و جایگاه اجتماعی، دیر ازدواج کردن و لذت نبردن از زندگی مشترک‏ . جهت آگاهی بیشتر نگاه کنید به : قائمی، علی، خانواده و مسائل جنسی کودکان، (تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان جمهوری اسلامی ایران، چاپ دهم، 1376)

 

 

 

 

چهار. آسیب های معنوی 

 

هیچ یک از آسیب های پیش گفته، به اهمیت آسیب های معنوی نیست؛ زیرا آسیب های معنوی، جان و دل و به عبارت دیگر کنه حقیقت وجود آدمی را تباه می‏سازد. خودیی از نظر دین یک گناه است و به تعبیر قرآن زنگار بر دل می‏نهد: کَلاَّ بَلْ رانَ عَلی‏ قُلُوبِهِمْ ما کانُوا یَکْسِبُونَ»؛ چنین مباد! بلکه اعمال (ناشایست) دل های آنان را زنگار زده است».مطففین (83)، آیه 24.

زنگ یا زنگار در اشیای مادی، همان چیزی است که روی فات و اشیای قیمتی می‏نشیند و معمولاً نشانه پوسیدن و از بین رفتنِ شفافیت و درخشندگی آن و در نهایت ضایع شدن و از بین رفتن آن است.

علامه طباطبایی در تفسیر المیزان ‏می‏فرماید: از آیه شریفه سه نکته استفاده می‏شود:

1. اعمال زشت، نقش و صورتی به نفس و روح انسان می‏دهند؛

2. این نقش و صورت خاص، مانع آن است که نفس آدمی حق و حقیقت را درک کند؛

3. نفس آدمی به حسب طبع اولیه‏اش صفا و جلایی دارد که با داشتن آن، حق را آن طور که هست درک می‏کند. 

همچنین آسیب های معنوی جهان گذران را در می‏نوردد و اگر اصلاح نگردد، حیات جاودان آدمی را در معرض تباهی و شوربختی قرار می‏دهد. از این رو نصوص دینی نسبت به آن هشدارهای لازم را داده ‏اند. پیامبر اکرم‏ صلی الله علیه وآله وسلم در این باره می‏فرماید: ناکح الکف ملعون»؛ملعون است کسی که خودیی کند» . 

امام صادق‏ علیه السلام نیز می‏فرماید: با سه گروه خداوند در روز قیامت سخن نمی‏گوید و پاکشان نمی‏خواند و عذابی دردناک دارند، از آن سه‏ اند، خودیی کننده و کسی که لواط دهد» . همان، ح 19049

در روایات دیگری امام صادق‏ علیه السلام خودیی را گناه عظیم و مورد نهی الهی معرفی فرموده است‏ . همان، ح 19050

 

در خودیی حواس بویایی،شنوایی و بینایی عملا غیر فعال هستند.

 

حس لامسه در حد ناچیز و موضعی فعالیت داره.

 

حال که خبری از حواس مختلف نیست چه چیزی باید جای خالیشون رو پر کنه تا روال طی بشه و فرد بشه؟

 

سیستم عصبی این خلا رو پر میکنه و فشار فوق العاده زیادی رو تحمل میکنه تا بلکه بتونه با تخیل پردازی و ایجاد شرایط مصنوعی نزدیکی،فرد رو به ارگاسم برسونه.

 

وقتی فردی بار دیگه استمنا میکنه،سیستم عصبی دوباره تحت فشار قرار میگیره.

 

سیستم عصبی برای این که فشار کمتری رو تحمل کنه سعی میکنه مسیر رو کوتاه تر کنه و با کم کردن زمان رسیدن به ارگاسم،از فشار وارد بهش بکاهه.

 

در نتیجه این پاسخ طبیعی بدن به فشار بر سیستم عصبی،به مرور مدت زمان رسیدن به ارگاسم کاهش پیدا میکنه.

 

حتی در موارد شدید و مبادرت ورزیدن چند ساله به این عمل،فرد به حدی میرسه که با تخیل و تفکر، میشه.

 

 

 

بر خلاف نظر عوام،خودیی اثر موثری بر باروری نداره ولی

 

در زندگی آینده تاثیر به سزایی داره؛تا حدی که عامل بسیاری از طلاق ها به خودیی یکی از زوجین برمیگشته.!!

 

چطوری؟

 

وقتی فردی به سرعت بشه،چطوری میخواد نیاز همسرش رو برطرف کنه؟

 

با تکرار این مساله در زندگی شویی(عدم توسط همسر)،ممکنه فرد،دچار سرخوردگی از همسرش بشه،

 

چون از حق طبیعی و شرعی و قانونیش بازمونده.

 

و این طوری میشه که در بسیاری از موارد،متاسفانه طلاق رخ میده.

 

بهتره بگیم:بر طبق قانون سوم نیوتون؛اگر عملی انجام بدید،عکس العمل اون رو خواهید دید.

 

کسی که خودیی میکنه امروز لذتش رو میبره،ولی فردا،جایی که انتظارش رو نداره به شدت پشیمان میشه.

 

از دیگر مضرات استمنا حواس پرتی به دلیل تولید استیل کولین،فشار به سلول های حساس بینایی،به دلیل نیاز به مواد غذایی؛ایجاد فاصله در مهره های کمر به دلیل اختلال در مایع غضروفی و . است عوارض و ضررهای روحی روانی استمنا و استشها

1. رکود فکری و اختلال‎های متعدد روانی از قبیل افسردگی و اضطراب.

 

 

2. فرد از نظر فکری، نوعی توجّه نسبتاً مداوم به موضوعات جنسی پیدا می‎کند که این فکر از تفکر آزاد و تمرکز جلوگیری می‎نماید.

 

 

3. ضعف حافظه، حواس‎پرتی و ناتوانی در تمرکز فکری، منزوی شدن و گوشه‎گیری، پرخاشگری و بداخلاقی هم از عوارض خودیی‎هستند.

 

 

4. از بین رفتن خلاقیت‎ها و توانایی‎ها، سرکوب شدن استعدادها.

 

 

5. بی‎ذوقی، بی‎نشاطی.

 

 

6. یأس از زندگی و ناامیدی نسبت به آینده.

 

 

7. هوس‎باز و بی‎بند بار شدن و اعتیاد به ی جنسی نامشروع.

 

 

8. بی‎احساسی و بی‎تفاوتی، کم‎رویی.

 

 

9. بی‎علاقگی نسبت به امور معنوی و از بین رفتن صفای دل.

 

 

10. احساس گناه، ضعف اراده، عدم اعتماد به نفس.

 

 

 

11. ترس از نگاه دیگران ، ترس از اجتماع ، ترس از جمع و صدها عارضه خطرناک دیگر.

 

8 تفاوت مهم خود یی با جماع که دلیل بر پر ضرر بودن خود ییست :

 

ال : آیا عوارض جسمانی خود یی (استمناء) صحت دارد؟ چگونه است که فردی که هفته ای یک بار خود یی می کند به عارضه ریزش مو دچارش می شود اما هفته ای 2 بار با همسر، محاسن هم دارد! آیا عوارض جسمانی خود یی (استمناء) صحت دارد؟

 

 

پاسخ : بله میان خود یی و رابطه جنسی با همسر تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد که سبب می‌شود خود یی دارای عوارض زیاد معنوی، روحی و جسمی باشد، اما رابطه جنسی با همسر نه تنها این عوارض را نداشته باشد بلکه زوجین را از لحاظ عاطفی و جسمی و حتی معنوی ارتقاء بدهد.

جنابت از راه درست که با فطرت انسانی سازگار باشد، برای سلامت انسان (هم جسماً و هم روحاً) لازم است. به علاوه همان فرقی که بین و جماع هست بین استمناء و جماع هم هست. جنابت از بیراهه (خودی ، ، هم جنس بازی، لواط و .) باعث از بین رفتن سلامت روحی و نفسانی و جسمی می شود.

 

انزال منی که پس از ازدواج و از طریق ارتباط جنسی با همسر صورت می گیرد، دارای تفاوت هایی با خود یی است که به صورت خلاصه به آن اشاره می شود :

 

1. چون از طریق طبیعی صورت می گیرد به تدریج و پس از گذشت مدتی از ازدواج فاصله بین دفعات ارتباط بیشتر می شود و حالت حرص و اعتیادی که در استمنا وجود دارد، اینجا دیده نمی شود.

 

2. در ارتباط با همسر چون ارتباط عاطفی ایجاد می شود (از طریق ملاعبه و .) سیستم اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک به صورت متعادل تحریک گشته و اندام هایی که تحت تاثیر این سیستم ها هستند به صورت طبیعی فعالیتشان افزایش یا کاهش می یابند (تندی ضربان قلب، تندی تنفس و .)، اما در استمنا چون فرد از طریق خیالات و بدون وجود ارتباط عاطفی مستقیم خود را تحریک می کند. تحریک اعصاب فوق به صورت متعادل صورت نمی گیرد و بنابراین فعالیت اعضای تحت تاثیر این اعصاب به صورت غیرطبیعی کاهش یا افزایش می یابد و خود باعث عوارض جسمی می گردد که فقط در استمنا دیده می شود. مانند لرزش اندام ها، عدم تمرکز حواس، کم شدن قدرت حافظه و .

 

3. در ارتباط طبیعی و به خصوص اگر انزال منی از طریق مقاربت صورت گیرد کیسه های منی به طور کامل تخلیه شده و ء کامل صورت می گیرد. ولی در استمنا بستگی به شدت خیالات فرد تخلیه کیسه ها متفاوت است و در بعضی مواقع بزرگی بیش از حد پروستات، عدم تخلیه کامل کیسه های منی، سوزش ادرار و . بروز می دهد.

 

4. از نظر روحی روانی نیز حالت احساس گناه، پشیمانی، افسردگی، اضطراب و . که پس از استمنا برای فرد رخ می دهد پس از مقاربت طبیعی برای فرد وجود ندارد بلکه بر خلاف آن حالت شادی و آرامش روحی ایجاد می شود.

 

5. از نظر معنوی نیز بحث ارتکاب گناه و دوری از درگاه حضرت حق مطرح است که در استمنا وجود دارد ولی در ارتباط با مقاربت، انسان حلال الهی را انجام داده است و باعث نزدیکی و قرب به درگاه خداست.

 

6. استمنا در واقع آمیزش با خود است، لذا تحریک کننده و تحریک پذیر یک نفر است. همینطور ایجاد کننده شرائط اوج و لذت (گرم شدن، تصور لذت و.) توسط خود شونده فراهم می شود. در این جا تمام وجود فرد (در عین وحدت و یکپارچگی) باید دو پاره شود یکی شونده و دیگری تحریک کننده و کننده، هم گرم کننده و هم گرم شونده و هم نعوظ آور و هم نعوظ پذیر و این دو پاره شدن، بزرگترین آسیب را در سیستم بینایی و ذهنی (عدم تمرکز و.) و درنهایت به بخش روانی شخصیت وارد می کند.

 

7. زمانی که بدن خود انسان تامین کننده نیاز جنسی خود قرار می گیرد در این صورت، این بدن همیشه در همراهی با او است. کم کم او را در یک حالت تحریک جنسی دائم قرار می دهد، چون خودش از خودش لذت می برد و این نزدیکی فاصله و بدون واسطه وی را به سمت حالت تحریک دائم از خود قرار می دهد و تحریک پذیری سریع و دائم جدای از اثرات مخرب اجتماعی و اخلاقی فرد، موجب خرد شدن پیکر آدمی و پیری زودرس و شکستگی چهره می شود.

 

8. در ازدواج چون انسان همیشه همسر خود را در اختیار دارد می تواند نیازهای جنسی خود را به موقع و از طریقی که دستگاه خلقت برایش فراهم کرده است، پاسخ گوید. عمل جنسی که در ازدواج صورت می گیرد صرفاً قرار گرفتن دو جسم مادی در کنار همدیگر نیست بلکه این عمل ظاهری، محبت به یکدیگر، ایثار و از خودگذشتگی در حق همدیگر و بسیاری از فواید روحی و روانی را در پی دارد که در این مجال طرح آن ممکن نیست ولی خود یی یک انحراف جنسی است که عواقب بسیار وخیمی برای فرد به همراه دارد مانند اعتیاد به این کار، احساس گناه، افسردگی پس از هر بار خود یی، کاهش اعتماد به نفس، عدم تمرکز حواس، کاهش آستانه تحریک جنسی و زودانزالی و عدم لذت از زندگی شویی آینده و.

 

چنین عوارضی که به صورت مختصر به آنها اشاره کردیم در هیچ کدام از زن و شوهری که ازدواج کرده اند رخ نمی دهد.

 

 

 

 

اونایی که میگن ، نیاز جنسی مثل نیاز به غذاست ، چرا در بین میلیاردها انسان ، یک نمونه رو مثال نمیزنن که کسی به خاطر عدم ی جنسی بلایی سرش اومده ؟! شما تو اخبار یا سایت های مختلف چنین چیزی دیدید یا شنیدید ؟!

 

اونایی که میگن نمیشه میل جنسی رو نادیده گرفت ، کسانی هستند که عوامل و اسباب تحریکات جنسی رو از خودشون دور نمی کنن . هی تحریک میشه و می بینه که نمیشه مقاومت کرد . بعد نظریه میده که نه نمیشه میل جنسی رو نادیده گرفت .

 

میل جنسی بر خلاف ادعاهای دروغی که میشه ، اگه مدتی بهش بها داده نشه ، مثل بچه ی خوب خودش رو کنار میکشه و به خواب میره ! اگه موقعیت حلال جور شد ، دوباره بیدار میشه !

 

حضرت علی (ع) میفرمایند: خویشتنداری شهوت را ناتوان میکند .

 

پس اگه موقعیت ی حلال میل جنسی رو ندارید فیتیله ی اون رو بکشید پایین ، تا بتونید زندگی کنید .

 

 

 

 

 

ضررهای استمناء :

 

 یکی از علت های این که اسلام چنین کاری را حرام کرده است ضرر های جسمی و روحی و روانی زیادی است که در این عمل وجود دارد و امروزه علم توانسته است بخشی از آن را کشف کند. علت های دیگر آن ممکن است در آینده کشف و روشن شود. زیان های استمناء که امروزه به اثبات رسیده است را می توان در دو بخش خلاصه کرد :

 

الف. زیانهای معنوی :

 

1- گناه استمنا موجب دوری انسان از خداوند می شود به گونه ای که در روز رستاخیز خداوند به آنها نه نگاه می نماید و نه با آنها سخن می گوید و از عطایا و بخشش های ویژه خداوند مانند اعطای روح پاکی و پاکیزگی محروم و بی بهره می شوند.

 

 

 

2- به علت ء ناقص و غیر طبیعی، بعد از ازدواج نیر غالبا امور شویی به طور طبیعی صورت نمی گیرد و گرفتاریهای دیگر از این جهت در روابط بین زن و شوهر پیش می آید که به زندگی مشترک لطمه زده و شکست در شویی از عوارض آن است.نظر برخی از محققان غربی درباره عوارض خودیی)

 

 

 

1- سیلوانوس استال» معتقد است:

 

 

این کار زشت، آشفتگی و شوریدگی حال را سبب می شود و اگر تکرار شود نتایج محنت انگیزی را در پی خواهد داشت. استمنا هوش را ناتوان، خوی را پست و نیروهای بدن را نابود می سازد و آن را باید نه تنها گناه به خدا، بلکه بی حرمتی بدانچه در عالم بشریت پاک و نیک است به شمار آورد. این کار زشت اگر به درازا انجامد برای شخص، نه تنها بدبختی می آورد بلکه همه ی راههای به دست آوردن خوشبختی را تباه و ویران می سازد» .

 

 

منبع: کتاب آنچه که یک جوان باید بداند»، نویسنده: سیلوانوس استال، ص 26، ترجمه: دکتر نصرت الله کاسمی، چاپ هشتم، شرکت سهامی کتابهای جیبی با همکاری مؤسسه انتشارات فرانکلین، 1354

 

 

 

 

2- کانت» در خصوص این کار می نویسد:

 

 

هیچ چیز به اندازه ی خود یی، ذهن و جسم را ضعیف نمی کند و این نوع شهوترانی با طبیعت آدمی به کلی مغایر است اما نباید هم این موضوع از کودک (، نوجوان و جوان) پنهان بماند، باید آن را با همه ی زشتی اش پیش روی وی قرار داد و گفت بدین طریق از تولید مثل می افتد، باید به وی گوشزد کرد که این عادت زشت، بیش از هر چیز دیگری قدرت جسمی اش را نابود می کند، با این کار دچار پیری زودرس می شود، هوشش زیان فراوان می بیند .» .

 

 

منبع: کتاب تعلیم و تربیت» نوشته ی کانت، ترجمه دکتر غلامحسین شکوهی، ص 157، چاپ چهارم، مؤسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران، 1374

 

 

 

3- دکتر هوچین سون» می نویسد:

 

 

نخستین نتیجه ی عادت به این کار شنیع این است که قوت و شفافیت چشم ها زایل می گردد صورت، رنگ اصلی خود را از دست می دهد و پژمرده می شود در نگاههای مبتلایان به این کار، هوش و ذکاوت اولی دیده نشده، حالت گرفتگی در سیمای آنها ظاهر می گردد چشم های آنها با حلقه های کبود رنگی احاطه می شود بعد از آن سستی و تنبلی در اعضای مختلف مشاهده می شود. نقصان حافظه، خرابی اشتها، مشکل شدن هضم، تنگی نفس، تغییر اخلاق و مزاج به طور غیر قابل توضیح، حسادت، غم و کدورت، مالیخولیا، فکر گوشه گیری و تنهایی از نتایج شوم ابتلای به این انحراف جنسی است.»

 

 

رفتار ما با بدنمان :

بدن انسان یکی از پیچیده ترین دستگاه های عالم خلقت است که باید ازآن درست استفاده کنیم. حالت شما و میزان شادی و خوشحالی شما مستقیما از رفتار شما با بدنتان، تاثیر می گیرد. اعتیاد به خود یی، تاثیر مستقیم بر سلامت روحی دارد این مساله خصوصا در مورد خود یی صدق می کند، چرا که با بدنتان بد رفتار می کنید. هر کسی که با بدن خود بد رفتار کند به طور غریزی احساس بدی خواهد داشت. بعضی افراد این احساسات را نادیده می گیرند، و وانمود می کنند خوشحال هستند در حالیکه واقعا این طور نیست، چرا که در صلح و آرامش درونی با خود نیستند.

 

خود یی و اعتماد به نفس :

وقتی که نتوانیم بر هیچ یک از بخش های زندگیمان کنترلی داشته باشیم، خوشحال نیستیم. اعتیاد به خود یی باعث می شود که شما کنترلی بر خود نداشته باشید و این بدن و نفس شما است که بر شما کنترل دارد. وقتی بدن شما میل و برانگیختگی جنسی را حس می کند، شما احساس می کنید هیچ حق انتخابی ندارید و هر آنچه او بخواهد انجام می دهید. این احساس اسیر شدن، باعث ضعیف شدن اعتماد به نفس و توانایی شما در کنترل خیلی از جنبه های زندگی خواهد شد. وقتی ما بتوانیم هدف مشخصی را انجام بدهیم، این به ما در توانایی کنترل بر خودمان ، اعتماد به نفس میدهد. وقتی ما خود یی می کنیم، اعتماد به نفس به طور کلی از بین می رود.

 

بدن انسان و خود یی :

خود یی از لحاظ احساسی زیانبار هست. بدن ما برای این آفریده شده، که برای یک هدف خوب به کار گرفته شود و درس مهمی به ما بیاموزد، طوری که شخصیت ما قوی شود و رشد کند. ما قصد داریم بدنمان و سرنوشتمان را کنترل کنیم. با کنترل و مهار کردن نفس و کالبدمان است که قوی و دلگرم می شویم. بیشتر افراد موفق و دارای اعتماد به نفس در جهان کسانی هستند که یاد گرفته اند ، خوددار باشند.

وقتی ما ازدواج می کنیم، از بدنمان برای خلق یک رابطه عاشقانه همراه با احساسات عمیق با شخص دیگر استفاده می کنیم. این عمل، سهیم کردن احساستتان با شخص دیگری هست و پیوند و یکی شدنی را به وجود می آورد که هرگز در خودیی تجربه نمی شود. افراد مجرد قبل از ازدواج، باید بر جسم و نفسشان کنترل داشته باشند وگرنه فعالیت جنسی عادی برایشان رضایت بخش نخواهد بود . خود یی عملی خود خواهانه است که در آن هیچ پیوند عاشقانه ای خلق نمی شود.

 

خود یی و روابط :

زندگی با انواع رابطه های عاشقانه، کاری، حرفه ای و دوستانه سرو کار دارد. وقتی شخص خود یی می کند، توانایی برقراری او برای ارتباط اجتماعی پایین می آید. خود یی ما را گوشه گیر و درونگرا می کند. خود یی باعث میشود که ما کمتر بیرون برویم و از شرم، خودمان را از دیگران جدا کنیم. شاید ما در شلوغی احساس ناخوشایندی داشته باشیم

 

 

 

 

 

 

بدن ما طوری ساخته شده است که اشتها و تمایلات خاصی دارد - که همه آنها برای بقای ما لازم‌اند. وقتی گرسنه می‌شویم، دلمان غذا می‌خواهد. این یک میل سالم است چون برای داشتن انرژی و زنده ماندن نیاز به غذا داریم. وقتی حوصله‌مان سر می‌رود، دلمان تفریح می‌خواهد. این هم میلی سالم است زیرا باید این انرژی را برای ورزش دادن جسم و ذهنمان تنظیم کنیم. به این دلیل به رابطه‌جنسی و صمیمیت جسمی تمایل داریم که خداوند به منظور بقای نسل و همچنین لذت بردن از صمیمیت آن این نیرو را در ما قرار داده است.

 

این تمایلات بسیار خوب هستند و برای سلامت ما ضروری می‌باشند. اما توسط شیطان برای تخریب ما تحریف شده‌اند. باید درک کنید که زمانیکه اجازه دهید این تمایلات بر شما غالب شوند، به خدای شما تبدیل خواهند شد. 

 

همه چیز از ذهن شما شروع می‌شود

 

اشتها و میل در ذهن تحریک می‌شود و البته کنترل نفس نیز دقیقاً در فکر ما تحریک می‌شود. اما فقط یکی از آنها می‌تواند در این کارزار برنده باشد. 

کنترل نفس با یک انتخاب شروع می‌شود. انتخاب نه» گفتن به همه تمایلات شیطانی و بله» گفتن به وعده‌های الهی و زندگی که ما را به آن هدایت کرده است.

 

بدنتان فقط برای مدت کوتاهی خواهد شد

 

بله صحیح است که درست بعد از خودیی بدنتان احساس رضایت و آسودگی خواهد کرد اما این آرامش موقتی است. اما چرا این احساس اینقدر تهی و زودگذر است؟ زیرا لذت فقط به منظور لذت، بی‌معناست. و در عمل خودیی، روح شما شدیداً شرمسار عمل شماست.

 

وقتی روح و جسمتان با هم اختلاف داشته باشند، تحریفی در درون شما ایجاد می‌شود. شما احساسش می‌کنید و این تحریف خود را به شکل احساسات نشان می‌دهد و بعد سعی خواهد کرد وارد مغزتان شده و افکارتان را به سمت پاسخ به چرا؟» بکشاند. بین روح و جسم شما پیوندی وجود دارد که شما قادر به توضیح آن نیستید. این همان پیوند است که باعث می‌شود فکر کنید که دنیایی پس از مرگ وجود دارد و همین ارتباط است که باعث می‌شود تصور کنید که در پس همه سوالات زندگی و ناممکن‌های جهان، آفریدگاری وجود دارد.

 

این پیوند حقیقی است.

 

چرا این احساس شرم بعد از خودیی تا این حد واقعی و قابل حس کردن است؟

 

دلیل آن این است که این گناهی است که دقیقاً با جسم شما در ارتباط است. به همین دلیل مستقیماً به روحتان متصل می‌شود. درست به روح و احساساتتان برمی‌گردد.

 

تنها سوالی که باید صادقانه از خودتان بپرسید این است که احساسش می‌کنید یا نه؟

 

فقط کافی است کمی به آن فکر کنید.

 

 

 

بزرگترین پزشک دنیا، خداست . بزرگترین روانشناس دنیا خداست . بزرگترین پزشک دنیا و بزرگترین روانشناس دنیا گفته خودیی نکن 

 

              نقش منی در بدن و تاثیر خود یی بر آن :

 

 

 

1) نیرو بخشیدن به اعصاب مغز (رشته های عصبی)

2)نیرو بخشیدن به اعصاب چشم (=بینایی)

3) نیرو بخشیدن به اعصاب گوش (=شنوایی)

4)نیرو بخشیدن به مهره های کمر

5)نیرو بخشیدن به استخوان ها

6)نیرو بخشیدن به دستگاه تنفسی

 

 

 

مقداری از منی جذب خون انسان می شود و در ساختن سلولهای مغزی و استخوانی و دیگر لوازم بدن انسان کمک بسیار خوبی می کند. اکنون اگر کسی در اثر جلق زدن زیاد در دوران نوجوانی و جوانی مقدار زیادی از منی خود را هدر دهد، نتیجه ی آن این می شود که مغز و اعصاب- بویژه اعصاب چشم و شنوایی انسان- از آن مقدار منی که در نیرو بخشیدن به مغز و اعصاب لازم است بی بهره و محروم می مانند وانسان را از نظر قوای مغزی و عصبی ناتوان می سازند. در نتیجه چنین فردی از نظر ضریب هوشی و کنترل اعصاب و بینایی چشم و محکمی مهره های کمر دچار ناتوانی و ضعف می شود.از سوی دیگر مقداری از منی صرف رشد خود بیضه ها می شود ولی نوجوان یا جوانی که عادت به جلق زدن پیدا می کند با هدر دادن منی خود جلوی رشد طبیعی و لازم بیضه های خود را می گیرد و با این کار، باعث می شود که بیضه هایش رشد لازم را نکنند و کوچک بمانند. بیضه هایی هم که از اندازه ی لازم کوچکتر باشند روشن است که نمی توانند به اندازه کافی منی بسازند. در نتیجه جوان مبتلا به جلق زدن با بیضه های کوچک و منی ناکافی، هم به مغز و استخوان و اعصاب خود زیان میرساند و هم اگر ازدواج کند نخواهد توانست از نظر لذت جنسی همسر خود را خشنود سازد.

در صورت ترک استمنا از وقوع و گسترش چنین عوارض جسمی و روحی جلوگیری به عمل آمده و شخص سلامت روانی و جسمی خود را دوباره به دست خواهد آورد و تمام عوارض به وجود آمده در صورتیکه قابل تغییر باشند از بین خواهد رفت . 

ساموئل اون ویر، فیلسوف، انسان شناس، و محقق امور جنسی و روانشناس بخش مطالعات جنسی، در کتاب خود با عنوان " آموزشهای بنیادین" در بخش "نوجوانی" اینطور نوشته است که: افرادباید توجه داشته باشند که ارتباط تنگاتنگی میان منی و مغز وجود دارد. مغز برای منی از اهمیت ویژه ای برخودار است و منی هم برای مغز مهم است. مغز برای منی انرژی ایجاد کرده و سبب انتقال آنها می شود، منی هم ذهن را تصفیه کرده و اگر در جهت درست هدایت شود، توانایی های آن را ارتقا میبخشد.

بو علی نیز در کتاب طب خود گفته: مایع منی، مایع حیات بخش زندگی انسان است، آن را هدر ندهید.

 

 

یادت نره که با ترک استمنا و خود یی میتونی دوباره سرزندگی و سلامتیت رو به دست بیاری . در این دنیا هیچ چیزی به اندازه سلامتی ارزش نداره و گناهی به اندازه خود یی برای بدن و روح انسان ضرر داشته باشه . پس این کار پرضرر رو با توکل به خدا و با یه اراده واقعی و با دوری از چیزهای تحریک کننده بذارش کنار و دوباره متولد بشو . رهایی تو از خودیی مساوی هست با تولد دیگر تو . تولدی که اینبار خیلی شیرینتر از تولد اولت هست .

 

کاری نداشته باش که بیست سال این کار رو انجام دادی یا یه ماه ، یک میلیون بار این کار رو انجام دادی یا دو بار . موقع ترک کاملا بیخیال باش و اصلا اضطراب و احساس گناه نداشته باش . مطمئن باش که این احساسات مطلوب خدا نیست و وسوسه های شیطان هست . میدونستی این اضطرابها و احساس گناه های بیخود خودش میتونه عاملی باشه برای خود یی ؟ اگر هزاران بار هم توبت رو شکستی و دوباره رفتی سراغش باز هم نا امید نشو . حتما این احادیث پیامبر و از این دست احادیث رو شنیدی که اگر توبه کنی مثل کسی میشی که تازه از مادر متولد شده و مثل کسی میشی که اصلا گناهی نکرده . پیامبر (ص) فرمودند که اگر آنقدر گناه کنید که گناهانتان به آسمان برسد خداوند توبه شما را میپذیرد . 

همین الان که داری این متن رو میخونی توکل کن به خدا و تصمیم بگیر که دیگه انجامش ندی . خودت بعدا ارزش سرنوشت ساز این تصمیمت رو به دیگه انجامش ندی . خودت بعدا ارزش سرنوشت ساز این تصمیمت رو به عینه در زندگیت متوجه خواهی شد . موفق باشی .

خب حالا که اینها رو دونستی به نظرت ارزشش رو داره ؟ وقتش نشده که ازش خلاص بشی ؟ مگه چه چیزهایی به ما میده این کار مورد غضب خدا ؟ این جمله رو هیچ وقت یادت نره که با این کار شاید یه چیز به دست بیاری (که نمیاری) ولی در عوضش چند تا چیز از دست میدی ؟ اینو بکن ملکه ذهنت .

 

همین الان بذارش کنار تا دوباره مثل سابق سرحال و سرزنده بشی . فقط کافیه پاک باشی و پاک بمونی تا خودت ببینی که چی میشی.   منبع،www.tobe94.blog.ir

 


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها